zondag 13 februari 2011

Ik kom vaak bij vreemden thuis; een van de voordelen van de journalistiek. In al die huizen zie je van alles, maar maar zelden iets waarvan je denkt Hemeltjelief, de revolutie komt eraan. De meeste mensen zijn conservatief. Heel anders is het als wildvreemden naar jou toe komen. Deze familie kwam naar mijn kelder om te worden gefotografeerd. Ik kende hun zus/tante, maar deze moeder met dochters had ik nog nooit gezien. Ik kletste wat, zag hoe ze met elkaar kletsten, wat ze aan hadden. Maar gek genoeg was het zonder huis eromheen toch lastiger een beeld van hun leven te krijgen.

1 opmerking:

  1. Geweldige foto vind ik. Gelijkenis tussen moeder en linker dochter. Trots, hierarchie versus autonomie, nog een beetje veulen (rechts), verbondenheid / samen / liefde, hedendaags. Pakte mij in een keer.

    groetland

    BeantwoordenVerwijderen